انواع پوشش های رنگ سوله


رنگ سوله ، رنگ سوله صنعتی ، قیمت رنگ سوله ، رنگ اسکلت فلزی

برای مشاوره تخصصی رایگان برای احداث ، خرید ، فروش انواع اسکلت های فلزی نو ، دست دوم ، بتنی ، پیچ و مهره و ….با مجموعه فراسازان آبان بنیان (فاب سازه)  در ارتباط باشید

انواع پوشش های رنگ سوله

رنگ سوله جزء گروه رنگ های ضد خوردگی هستند و به عنوان پرایمرهای ضد خوردگی فسفات روی یا روی کرومات یک جزئی و دو جزئی تعریف می شوند. رنگ سوله یکی از رنگ های پوششی است که عمدتاً به عنوان آستر ضد خوردگی برای سازه فولادی سوله ها در شهرهای مختلف چون سوله در اصفهان و  اسکلت فلزی در اصفهان استفاده می شود. این رنگ، حاوی رنگدانه های کرومات روی و فسفات روی و سایر رنگدانه های ضد خوردگی مانند پلی پورتان است.

پایه رزین آلکیدی و همچنین رنگدانه ضد خوردگی کرومات روی یکی از عواملی است که رنگ سوله را برای استفاده در سازه های فولادی برای محافظت در برابر نور خورشید و باران مناسب می کند. رنگ ریخته شده اغلب برای سازه های فلزی مانند سوله ها، اسکلت فلزی ساختمان ها و تاسیسات در محیط های عمومی و نیمه صنعتی استفاده می شود.

اگر رنگ ریخته شده با قلم مو اعمال شود، نتیجه بهتر خواهد بود. زیرا رنگ به خوبی در تمام سطح نفوذ می کند و چسبندگی رنگ به سطح را افزایش می دهد.بهتر است از دست اول با برس استفاده کنید تا تمام منافذ کاملاً پوشانده شوند و در مراحل بعدی می توانید از تفنگ اسپری استفاده کنید. بعد از اجرا در صورت تمایل می توانید یک لایه رنگ آلکیدی صنعتی در این رنگ ها بزنید.

این سیستم با رزین های قوی تر می تواند ساختار مورد نظر را برای سال های بیشتری نسبت به سیستم اصلی محافظت کند. قبل از اعمال رنگ باید در نظر داشت که سطح مورد نیاز با سندبلاست کاملاً تمیز شده و سپس اعمال می شود. در اینجا به بررسی و مقایسه سه نوع رنگ که در پوشش های سوله مورد استفاده قرار می گیرند، می پردازیم:

رنگ آلکیدی

رنگ آلکیدی یا رنگ روغن جزء گروه رنگ های براق بسیار خوب است و یکی از موارد مهم در اجرای براقیت است و زیبایی سطح رنگ شده را دو چندان می کند. دوام و پایداری این شیشه از دیگر ویژگی هایی است که این برند را از سایر برندها متمایز می کند. این مدل ها پایه ای از رزین آلکیدی دارند و بر اساس این رزین تولید می شوند.

استفاده از رنگ سوله آلکیدی برای پوشش رنگ سوله

رنگ های آلکیدی کاربرد وسیعی دارند و در صنایع مختلف به عنوان یک سد محافظ برای جلوگیری از آسیب و تخریب سازه ها استفاده می شوند. به عنوان مثال، از این رنگ ها برای پوشش و رنگ آمیزی لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و … استفاده می شود.

علاوه بر این از رنگ آلکیدی برای رنگ آمیزی فلزات و وسایل نقلیه مختلف و همچنین رنگ آمیزی نمای بیرونی مخازن مختلف استفاده می شود.همچنین این رنگ در روکش های اسباب بازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد زیرا درخشندگی خوبی دارد و توجه کودکان را به این اسباب بازی ها جلب می کند.

 

پرایمر اپوکسی زینک فسفات

زینک فسفات ضد زنگ نوعی پرایمر است که از سطوح فلزی به ویژه اسکلت فلزی، در و پنجره محافظت می کند. این محصول بر پایه رزین اپوکسی با رنگدانه فسفات روی و حلال پلی آمید ساخته شده است. وجود این رنگدانه و دستیابی به خاصیت ضد خوردگی این رنگ را با شرایط آب و هوایی و دریایی سازگار می کند.

به طور معمول، این مدل ضد زنگ فسفات روی به عنوان یک لایه روی سطح مورد نظر استفاده می شود. در صورت استفاده از این پرایمر در شرایط آب و هوایی خاص باید از روکش پرایمر آلکیدی استفاده شود که در بالا توضیح داده شد.این آستر با رنگ های یک جزئی و دو جزئی به عنوان لایه بعدی سازگاری دارد. و چون حاوی اکسید سرب و کرومات نیست، محصولی غیر سمی و مقاوم در برابر آب و شستشوی شیمیایی است.

کاربرد پرایمر اپوکسی فسفات روی برای رنگ سوله

اپوکسی فسفات روی یک پرایمر حاوی ترکیبات پلی آمین است که در بسیاری از کاربردهای دریایی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات آن به گونه ای است که بیشترین تاثیر را در مناطق فشار قوی ذکر شده دارد، بنابراین باید تمام دستورالعمل ها، اقدامات احتیاطی، برنامه ها و شرایط را همیشه در نظر گرفت.

اپوکسی‌های فسفات روی کاربردهای فراوانی به‌خصوص بر روی فلزات دارند، زیرا به دلیل ماهیت خود از روی، تنها عامل ضد خوردگی و زنگ‌زدگی استفاده می‌شود و می‌توانند بین سطح زیرلایه فلزی و عوامل محیطی خارجی باعث دفع عمومی شوند.

رنگ اپوکسی برای رنگ سوله

این رنگ عموما برای مصارف صنعتی طراحی شده است. رنگ های اپوکسی محصولاتی از رزین اکریلیک هستند که می توانند حاوی مقادیر کمی اپوکسی در مخلوط باشند و برای کف سازی استفاده می شوند. رنگ های اپوکسی یک پوشش محافظ قوی و بادوام ایجاد می کنند که نگهداری آن آسان است. یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های رنگ اپوکسی جلوگیری از خوردگی آن است که به همین دلیل روی کف استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های آن ضد اسیدی بودن آن است که در صورت استفاده از این رنگ و شستشوی آن با مواد اسیدی، آسیبی به آن وارد نمی شود.

بسیاری از مردم استفاده از رنگ اپوکسی را انتخاب می کنند زیرا انعطاف پذیرتر است و بدون در نظر گرفتن صافی و زیبایی آن، می تواند در مناطق پرتردد ایمن تر باشد. همچنین از کف شما در برابر آسیب به خصوص گرما و مواد شیمیایی محافظت می کند و در برابر ضربه مقاوم است. لذا، این رنگ یک انتخاب ایده آل برای هر منطقه ای که می توان از مواد شیمیایی، گرما و سایر مواد استفاده کرد، می باشد.

کاربرد رنگ اپوکسی سوله

رنگ های اپوکسی بیشتر برای مصارف صنعتی طراحی و تولید می شوند. در واقع این رنگ ها یک محصول لاتکس اکریلیک هستند که مقدار کمی اپوکسی به آنها اضافه می شود و معمولا برای پوشش کف استفاده می شود. رنگ اپوکسی قادر است پوششی کاملاً پایدار و مستحکم ارائه دهد که نگهداری آن نیز بسیار ساده و آسان است.

تفاوت عمده این رنگ ها با رنگ های معمولی این است که در صورت استفاده در رنگ های اپوکسی، رنگ سوله این قابلیت را دارد که به سطح بتن بچسبد و به نوعی باعث دوام بیشتر آن شود. در واقع، بدون اپوکسی، رنگ اکریلیک استاندارد حتی زمانی که در مناطق پرتردد مانند مناطق تجاری استفاده می شود، محو می شود.

 

 

رنگ سوله

رنگ سوله در سوله های صنعتی و اسکلت فلزی

آماده سازی سطح برای رنگ سوله

برای اجرای هر یک از این پوشش ها، ابتدا سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه آلودگی باشد. بنابراین باید از روش هایی مانند استفاده از فشار هوا، شستشو با مواد شوینده و تینر استفاده کرد. سپس زنگ زدایی باید بر روی سطح طبق استاندارد انجام شود. پس از زدودن زنگ، ذرات باید با فشار هوا از سطح جدا شده و کاملاً خشک شوند. پس از یک ساعت آماده سازی، می توان پرایمر را روی سطح اعمال کرد. رنگ آمیزی باید بلافاصله پس از آماده سازی سطح انجام شود.

محیط  و روش رنگ آمیزی سوله

دمای ایده آل در محیط و محل کار در هنگام رنگ آمیزی بین 10-40 درجه سانتیگراد است. برای دستیابی به کیفیت مناسب، توصیه می شود تا حد امکان فضای داخلی را رنگ آمیزی کنید. دمای محیط در هنگام رنگ آمیزی باید حداقل 3 درجه سانتیگراد بالاتر از دمای محیط باشد تا از تشکیل قطرات آب روی سطح جلوگیری شود.

در رنگ آمیزی رنگ سوله ها ، باید توجه داشت که هر دو جزء A و B به خوبی با هم ترکیب شده و با نسبت ثابتی مخلوط می شوند که در آن تینر برای دستیابی به ویسکوزیته اسپری صحیح اضافه می شود. هنگام استفاده، رنگ در مخزن باید به طور مکرر اسپری شود و فاصله بین نازل و سطح را تنظیم کنید.

با توجه به حرکت و سرعت باد در حین اجرا، باید فاصله زمانی مناسبی بین لاینینگ، لایه میانی و لایه رویی وجود داشته باشد. به دلیل تجمع پودر روی در طول دوره کاربرد، رنگ باید به طور مداوم و آهسته به مخزن اضافه شود.

مقایسه قیمت رنگ سوله

هنگام انتخاب هر یک از این رنگ ها، کاربرد، قیمت و کیفیت رنگ سه فاکتور کلیدی در خرید این محصول است. قیمت رنگ آلکیدی با توجه به انواع متفاوت است. در حال حاضر محدوده قیمت این محصول به دلیل نوسانات اخیر بازار در معرض تغییر است.در مقایسه با آن، رنگ اپوکسی قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع گفته شده دارد. یکی از عواملی که باعث افزایش تنوع اپوکسی ها می شود، استفاده از آن ها در انواع سازه های دریایی، مخازن، کف، تاسیسات و … است که هر کدام در فرمولاسیون متفاوتی تولید می شوند.

رنگ اپوکسی کاملا آبگریز و یکی از مقاوم ترین رنگ ها در برابر آب، رطوبت و خوردگی است. بنابراین، بسته به دامنه کاربرد آن، به وضوح گرانتر از دو نوع دیگر ذکر شده است. امروزه بسیاری از برندهای داخلی به رقبای خوبی با بسیاری از برندهای خارجی در زمینه تولید فولاد ضد زنگ زینک فسفات تبدیل شده اند. تولید انبوه اپوکسی ضد خوردگی ایران علاوه بر تامین نیاز داخلی، ایران را قادر ساخته تا به موفقیت صادراتی بزرگی دست یابد. قیمت فولاد ضد زنگ زینک فسفات در تولید انبوه قطعا بسیار ارزانتر از واردات این محصول از خارج است.

نتیجه گیری

با توجه به موارد گفته شده، استفاده از هر یک رنگ های آلکیدی، زینک فسفات و رنگ اپوکسی در پوشش های سوله مصطلح است اما با توجه به مقاومت در برابر خوردگی، می توان رنگ آلکیدی و زینک فسفات را در رده میانی و رنگ اپوکسی را در رده بالای این انتخاب رنگ سوله قرار داد. در واقع، در شرایط معمولی با حساسیت اندک، استفاده از رنگ آلکیدی و زینک فسفات مقرون به صرفه تر خواهد بود.

اما در شرایط خاص و حساس، رنگ اپوکسی علی رغم گران تر بودن، انتخاب اصلی خواهد بود. همچنین رنگ اپوکسی زینک فسفات چسبندگی بسیار خوب و مناسبی بر روی سطوح تمیز فلزی ایجاد می کند و در برابر زنگ زدگی و خوردگی و محو شدن انواع آن بسیار مقاوم است و به طور کلی به عنوان رنگ دو قسمتی پرایمر زینک فسفات انتخاب مناسبی است.

  • رنگ سوله ای

  •  رنگ سوله آبی 

  • رنگ سوله الوان 

  • رنگ سوله ها

  • رنگ سوله در تهران

  • رنگ سوله در اصفهان

  • رنگ سوله پلی اورتان

 برای دریافت و مشاوره در مواردی مانند ، قیمت رنگ سوله – استاندارد رنگ سوله – مشخصات فنی رنگ سوله – خرید رنگ سوله – قیمت رنگ اپوکسی سوله – بهترین  رنگ برای سوله با مجموعه فراسازان آبان بنیان در تماس باشید .

امتیاز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *