اسکلت فلزی

فرم ساخت اسکلت فلزی

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

برای مشاوره تخصصی رایگان برای احداث ، خرید ، فروش انواع اسکلت فلزی در اصفهان ، اسکلت فلزی نو ، دست دوم ، بتنی ، پیچ و مهره و ….با مجموعه فراسازان آبان بنیان (فاب سازه)  در ارتباط باشید

اسکلت فلزی چیست؟

اگر ساکن شهر باشید مثلا اصفهان ، حتما ساختمان ها یا سوله ها و یا اسکلت فلزی در اصفهان  و ساخت سوله در اصفهان را دیده اید که تنها با فلز ساخته شده اند. این سازه ها هیچگونه در و پنجره ای نداشته و تنها از تیر و ستون های بزرگ و کوچک تشکیل شده است. این سازه ها که امروزه بسیار بیشتر از گذشته دیده می شود، پایه و اساس ساختمان های امروزی را شکل می دهد.

در واقع این سازه های فلزی برای ساختمان ها، مانند استخوان برای بدن می باشد. مهمترین بخش یک ساختمان اسکلت آن می باشد و در صورتی که در محاسبات و اجرای آن دقت لازم صورت نگیرد می تواند فاجعه بار باشد. مانند ساختمان متروپل که جان هموطنانمان را به خطر انداخت. کم فروشی پیمانکار و مجری برای کمتر شدن قیمت اسکلت فلزی ساختمان، منجر به این حادثه غم انگیز شد. به این سازه ها که از تیرها و ستون های فولادی تشکیل شده است، اسکلت فلزی گفته می شود.

برای مشاوره تخصصی انواع اسکلت فلزی ، قیمت اسکلت فلزی پیچ و مهره ، قیمت اسکلت فلزی ساختمان ، عکس اسکلت فلزی ساختمان دو طبقه ، کارخانه پیچ و مهره اصفهان و هر گونه پرسش در رابطه با ساخت اسکلت فلزی در اصفهان با گروه صنعتی فراسازان آبان بنیان در تماس باشید …

 

 

 ساخت اسکلت فلزی در اصفهان

انواع اسکلت فلزی از ستون های عمودی و تیرهای افقی تشکیل می شوند که با استفاده از پیچ یا جوش به یکدیگر متصل شده اند. جنس اسکلت ها از فولاد بوده که بسیار محکم می باشند. از دلایل استفاده از فولاد در این سازه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- چکش خواری

2- مقاومت بالا

3- جوش پذیری

4- قابل ارتجاع بودن

ناگفته نماند که از اسکلت های بتنی نیز برای ساخت ساختمان ها استفاده می شود و در حال حاضر بیشتر از این نوع اسکلت استفاده می شود. سوالی که مطرح می شود این است که کدام یک از اسکلت فلزی یا بتنی بهتر است که در مقاله ای جدا به این مورد خواهیم پرداخت. در گذشته تمام اسکلت ها به صورت بتنی بوده ولی به مرور زمان اسکلت فلزی در اصفهان وارد صنعت ساختمان سازی شدند. امروزه درصد قابل توجهی از ساختمان ها با این نوع اسکلت ساخته می شوند. مزایا و معایب اسکلت فلزی و بتنی در یک مقاله جدا بررسی خواهد شد.

همانطور که گفته شد اسکلت های فلزی با استفاده از دو روش جوش یا پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند. در ادامه به بررسی هر دو نوع روش ساخت می پردازیم.

اسکلت فلزی پیچ و مهره :

این روش نسبت به روش جوش از سرعت بسیار بیشتری برخوردار است. زیرا تمام مراحل ساخت تیر و ستون در کارگاه یا کارخانه انجام می شود و تنها کاری که لازم است در محل ساخت انجام شود اتصال تیرها و ستون ها با استفاده از پیچ و مهره است. گرچه سرعت ساخت اسکلت فلزی با این روش بیشتر است، ولی اگر در کارگاه برای ساخت آن دقت زیادی انجام ندهند و اندازه آن ها اشتباه محاسبه شود، بازگرداندن تیر و ستون ها به کارگاه زمان بر است.

ولی از طرفی چون تمام مراحل در کارگاه انجام می شود، دقت نهایی کار بهتر می شود. در سازه هایی که با روش پیچ و مهره ساخته می شود، معمولا پیش از رنگ زدن و نصب زنگ زدایی می شوند. این کار عموما در روش جوشی انجام نمی شود که باعث می شود خوردگی اسکلت در این روش بیشتر باشد. هدر رفت مصالح در این روش کمتر از روش جوشی است و باعث کاهش قیمت تمام شده سازه می شود.

 

اسکلت فلزی پیچ و مهره

اسکلت فلزی جوش خورده:

بر خلاف روش قبلی که تمام کار در کارخانه انجام میشد و تنها پیچ کردن تیر و ستون ها در محل ساختمان و سوله انجام میشد، در این روش تمام کارهای برش و اتصال در محل، انجام می شود. چون تمام کار در محل انجام می شود، این روش بیشتر برای ساختمان هایی که اسکلت فلزی ساده ای دارند مانند سوله ها اجرا می شود. همچنین لازم است از متخصصان خبره در زمینه جوش کاری استفاده شود. چرا که اگر تیر و ستون ها به خوبی به یکدیگر جوش نخورند، فاجعه آفرین خواهند بود.

 

اسکلت فلزی جوش خورده

معایب و مزایای اسکلت فلزی در اصفهان :

در ادامه به بررسی معایب و مزایای اسکلت فلزی در اصفهان و دیگر شهرهای کشور می پردازیم :

1- مقاومت زیاد اسکلت فلزی :

مقاومت قطعات فلزی زیادتر از بتن بوده بوده و نسبت مقاومت به وزن از سازه های بتنی بزرگتر است، به این علت در دهانه های بزرگ سوله ها و ساختمان های بلند و ساختمان هایی که روی زمین های سست قرارمی گیرند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

2- یکنواختی در ساخت :

اسکلت فلزی در تمام قسمت های آن دارای خواص یکنواخت می باشد و به دلیل نظارت دقیق بر تولید فولاد در کارخانه می توان نسبت به یکسان بودن ویژگی آن در تمامی قسمت های سازه اطمینان حاصل کرد.

3- وزن کمتر :

وزن اسکلت فلزی در مقایسه با اسکلت بتنی کمتر می باشد، به همین دلیل وزن ساختمان با اجرای این نوع اسکلت بندی کاهش می یابد و در هنگام زلزله از ایمنی بیشتری برخوردار است.

4- دوام بیشتر:

ساختمان هایی که با اسکلت فولادی ساخته می شوند به مدت طولانی تری دوام خود را حفظ خواهند کرد. همچنین هنگام تخریب ساختمان ها تیرها و ستون های فلزی را می توان در کارخانه های فولاد بازیافت کرد و باز تولید کرد.

5- افزایش مقاومت :

یکی از ویژگی های مهم اسکلت فلزی قابلیت مقاوم سازی آن است. برای مثال ساختمان هایی که موقع ساخت آن ها از مصالح کافی و مناسب استفاده نشده باشد و مقاومت آن ها کم تشخیص داده شود، می توان با افزودن تیر و ستون به وسیله جوش یا پیچ و مهره به سازه، مقاومت اسکلت ساختمان را افزایش داد.

6- رفتار انفجاری بهتر :

هنگام خراب شدن دیوارها در ساختمان هایی با اسکلت فلزی، کل ساختمان ویران نمیشود و ساختمان توانایی این را دارد تا قسمتی از ساختمان خود را حفظ کند. ولی در ساختمان های ساخته شده از بتن مسلح، فرو ریختن دیواره ها باعث تخریب کل ساختمان می شود.

شرکت فراسازان آبان بنیان (فاب) با انجام پروژه های مهمی در زمینه ساخت سوله و اسکلت فلزی در اصفهان و سوله در اصفهان سایر نقاط کشور، آمادگی خود را برای همکاری با شما کارفرمایان عزیز را اعلام می کند. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه نظارت، اجرا و سرمایه گذاری پروژه های ساخت سوله کافیست با ما تماس بگیرید یا با پر کردن فرم تماس، منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

4.9/5 - (20 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *